شهید صفر روحی افراپلی

Ghaemshahr 1

شهید صفر روحی افراپلی در سال ۱۳۳۷ در شهر قائمشهر واقع در استان مازندران متولد شد. دوران تحصیل را در زادگاهش به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم تجربی گردید. در دوران متوسطه عضو انجمن مسجد شهر شد. در آن ایام به پخش اعلامیه‌های امام و تشویق مردم به تظاهرات علیه شاه دست می‌زد.

شهید صفر روحی افراپلی

شهید پس از دریافت مدرک دیپلم، در سه رشته علوم پزشکی، داروسازی و کشاورزی قبول شد. به خاطر اینکه دو رشته علوم پزشکی و داروسازی متعلق به ارتش شاهنشاه بود به تحصیل در رشته کشاورزی پرداخت. اما بعد از مدتی به دلیل انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها از تحصیل دور ماند.

بعد از ۷ سال دوری از دانشگاه به اصرار همسرش به ادامه تحصیل در شهر مشهد پرداخت.

قبل از اینکه وارد دانشگاه شود، از طرف سپاه به جبهه اعزام شد. همچنین در دوران دانشجویی وقتی امام (ره) دستور فرمودند که دانشجویان به جبهه بروند، درس و دانشگاه را رها کرد و عازم مناطق جنگی شد.

در آن زمان حدود ۸ ماه در جبهه بود و در عملیات‌های متعدد شرکت کرد.

شهید صفر روحی افراپلی شهید صفر روحی افراپلی

شهید صفر روحی افراپلی در آخرین عملیات یعنی عملیات کربلای ۵ بود که به عنوان مسئول طرح خودکفایی لشکر ۲۵ کربلا منصوب گردید. به کشت برخی محصولات پرداخت و تا ۳ روز قبل از شهادتش مشغول برداشت آن‌ها بود. جالب است که همان محصولات برای تمام سال لشکر کفایت می‌کرد.

چند روز قبل از عملیات کربلای ۵ مأموریتش تمام شد. ولی وقتی فهمید که قرار است عملیات بشود به خانه برنگشت و در آنجا ماند و در عملیات شرکت کرد. سرانجام ایشان در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۶۵ در منطقه پاسگاه زید بر اثر اصابت ترکش به وصال یار شتافت.

شهید صفر روحی افراپلی

شهادت در عمليات کربلاي 5

محل شهادت : کانال ماهی

تاریخ شهادت : 1365/11/12
نحوه شهادت : جراحات وارده بر اثر سوختگی و ترکش
تاریخ تدفین : 1365/12/20
گلزار : سید نظام الدین

وصیت‌نامه شهید صفر روحی افراپلی:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خدای را که پروردگار جهان است و سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد…

 

من این راه را کورکورانه انتخاب نکرده‌ام بلکه شهادت را سعادت و راه سرخ شهادت را راه سرخ آل محمد (ص) و علی (ع) می‌دانم. واقتل لفا عاده و کرامتینا شهاده، مرگ و کشته شدن عادت ما و شهادت افتخار ماست. خدایا ما رزمندگان اسلام اگر این لباس را به تن کرده‌ایم به عشق شهادت و جهاد به تن کرده‌ایم و دوست نداریم کاروان سرخ امام حسین (ع) بگذرد و ما از قافله عقب بمانیم.

همچنین وحدت را برادران حفظ کنند و بصورت جناح بندی عمل نکنند. بلکه فقط و فقط پیرو امام خمینی، ولی فقیه زمان باشند و برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید. که شهدا روز قیامت یقه همه شما‌ها را خواهند گرفت که ما‌ها برای اسلام خون خود را بدهیم و شما برای مقام و حفظ مقام خود به اسلام ضربه بزنید.

صفر (عبدالله) روحی

One thought on “شهید صفر روحی افراپلی

  1. سلام ئدر من در شلمچه شهید شد نه پاسگاه زید وکانال ماهی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مهدی عبدی

مهدی عبدی قرا بازیکن فوتبال لیگ برتر ایران متولد ۹ آذر ۱۳۷۷ در قائم‌شهر است. مهدی عبدی فوتبال را از باشگاه پرسپولیس قائمشهر آغاز کرد. او در حال حاضر در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پرسپولیس به میدان می رود. عبدی اهل روستای قراخیل است. او پس از پیوستن به […]